Afbeelding
JOUW Communicatie

JOUW Communicatie start samenwerking met online Energiemarkt

3 februari 2021 om 07:32 Maatschappelijk

H’VELD-G’DAM Op de middelbare school waren ze al vriendinnen. Daarna kozen ze per toeval alle drie dezelfde studie aan de Avans Hogeschool, namelijk communicatie en kwamen ze weer bij elkaar in de klas. En nu zijn Christel de Gier, Janneke van den Berg en Hajar Zekhnini een eigen bedrijf begonnen; JOUW Communicatie. Ze hebben hun eerste opdracht al binnen; samen met de gemeente en Het Nieuwe Wonen houden zij woensdag 17 februari de online Energiemarkt over duurzaam wonen. Nice-businessevents zorgt voor de online ondersteuning.

door Esther Coumans

,,Al tijdens onze studie hadden we bedacht dat we wel met z’n drieën een bedrijf wilden runnen”, vertelt de Hardinxveldse Christel de Gier. ,,Het was even zoeken wanneer we zouden beginnen. Begin 2020 ben ik getrouwd en daarna wilden we in april starten. Alleen gooide corona toen roet in het eten. Maar het heeft ons wel de tijd gegeven om goed na te denken wat we nu precies willen gaan doen. Onze passie is dat iedereen op een goede manier communicatie kan gaan inzetten.” De naam, JOUW Communicatie, benadrukt dat ook. ,,We willen de communicatie van de klant centraal zetten, jouw communicatie dus, en niet onze communicatie.”

De samenwerking voelt nu al zo vertrouwd

Ruim een half jaar later dan gepland starten de drie vriendinnen hun eigen communicatiebureau in november 2020 en niet lang daarna slepen ze een mooie opdracht binnen; een project samen met gemeente Hardinxveld-Giessendam over duurzaam wonen. ,,Wij waren blij verrast toen de gemeente ons vroeg of wij dit zouden kunnen regelen. We zijn nog maar net begonnen, maar de samenwerking voelt nu al zo vertrouwd. Het is echt super tof dat ze een lokale ondernemer de kans geven om dit op te zetten.”

ENERGIEMARKT Woensdag 17 februari vindt het event, de online Energiemarkt, plaats. ,,We zijn online op Facebook een community gestart, Hardinxveld voor duurzaamheid en afgelopen zaterdag hebben we de eerste post geplaatst.” Voor een beginnende community is Christel niet ontevreden over het aantal volgers. ,,We hebben er nu al ruim zeventig en dat is een mooi begin. Wij plaatsen stellingen en met de feedback die we krijgen, willen we de volgende stelling aanvliegen met bijvoorbeeld een videovlog. We willen dus graag interactie creëren op de content die we plaatsen. Daar zijn we nu mee bezig om dat op gang te krijgen. De online community die we nu speciaal voor de energiemarkt in het leven hebben geroepen, willen we ook na dit event in het leven houden. We willen met de actieve ondernemers samen kijken hoe we dat kunnen realiseren. ”

Voor de online Energiemarkt heeft JOUW Communicatie zeven Hardinxveldse bedrijven benaderd die mee gaan doen. Het gaat om Quist Vloerisolatie B.V., Tienmorgen advies, Installatiebureau Kon, Novafront, Aannemingsbedrijf Stam BV, Hagitech Zonnepanelen en Hubo bouwmarkt Hardinxveld-Giessendam. Deze bedrijven exposeren zichzelf tijdens de markt online in een soort van ‘marktkraam’. Belangstellenden kunnen dan steeds aanhaken en informatie verkrijgen.

Voor JOUW Communicatie gaat de meeste tijd in het voortraject zitten. ,,Onze rol is echt om de community van de Hardinxvelders goed op gang te brengen en dat te houden. Je merkt dat online events nu steeds meer komen, dus wij zijn als communicatiebedrijf aan het ontdekken wat er allemaal mogelijk is. En deze online Energiemarkt is een goede start. Het is voor Hardinxveld, maar het moet ook door Hardinxveld worden.”

Wie mee wil doen met de online Energiemarkt op 17 februari om 19.30 uur kan zich aanmelden via het Energieloket van de gemeente: https://regionaalenergieloket.nl/hardinxveld-giessendam

En wie mee wil praten kan online terecht op de Facebookpagina Hardinxveld voor duurzaamheid, ook voor video’s: https://www.facebook.com/Hardinxveldvoorduurzaamheid.

advertentie
advertentie