Afbeelding
eigen foto

Hardinxvelder genomineerd voor het managementboek van het jaar 2020

18 februari 2020 om 13:57 Overig

H'VELD-G'DAM In 2020 wordt voor de 18de keer het Managementboek van het Jaar gekozen. De winnaar wordt bekend gemaakt tijdens het Managementboekengala op 16 april. De eerste verkiezing van het Managementboek van het Jaar vond plaats in 2003. Dinsdag 18 februari werd bekend dat het boek 'De High Performance Organisatie. Mens, Motivatie, Talent en Gedrag' van Jan-Dirk den Breejen (1963) is genomineerd. Jan-Dirk woont langs de Giessen en is een geboren en getogen Hardinxvelder. Hij werkt als business consultant en productmanager bij Schouten & Nelissen in Zaltbommel.

Sinds 2004 wordt het jaarlijkse Managementboekengala georganiseerd. Tijdens deze feestelijke avond komen auteurs, uitgevers en lezers van boeken bij elkaar en wordt de prijs van Managementboek van het Jaar uitgereikt. De winnaar ontvangt een bronzen beeld, ontworpen door beeldhouwster Riky van Lint.

Dit boek is het tweede deel van een eerder verschenen boek van auteur Jan-Dirk den Breejen over het toekomstbestendig maken van je organisatie. Jan-Dirk schreef het samen met drie vakspecialisten: Nathalie Hazenberg, changemaker bij ABN AMRO, Antony Meijer zu Slochtern, CEO van Innovation Booster en HRD-specialist Harriet Kuipers. Het thema is de transformatie naar een toekomstbestendige organisatie door diepgaand inzicht, langetermijnfocus en cocreatie.

De 21e eeuw wordt gekenmerkt door de snelheid van veranderingen, toenemende concurrentie en complexe vraagstukken die het businessmodel bedreigen. Managers implementeren methoden, blussen brandjes, bestrijden symptomen, maar vinden niet de definitieve oplossing. In de praktijk blijkt dat het met het toepassen van modieuze oplossingen zoals agile managen en zelfsturende teams in veel organisaties van kwaad tot erger gaat. De wortel van het kwaad is de menselijke neiging om bij dilemma's voor de korte termijn en een beperkte scope te kiezen doordat het moeilijk is om de realiteit onder ogen te zien. Om dat te doorbreken en beter samen te werken, zijn er mensen met leiderschap nodig. Mensen met lef die inzicht hebben in de complexiteit van de snel veranderende werkelijkheid en de nieuwe mogelijkheden, zoals Elon Musk of Pieter Zwart (Coolblue).

Auteur Jan-Dirk den Breejen hanteert een aanpak die de werkelijke oorzaken van urgente en taaie strategische vraagstukken in kaart brengt. Hierbij staan de nieuwe toekomst en de organisatiedoelen centraal. Een onderzoek is het startpunt voor het ontwikkelen van een scherp inzicht in welke zaken verbeterd moeten worden: www.hpodiagnose.nl. De gezamenlijke diagnose gebeurt met systeemdenken tijdens een cocreatiewerkbijeenkomst. Vervolgens worden speerpunten bepaald, innovatieve oplossingen bedacht en uitgevoerd. Deze integrale aanpak levert een hoog rendement op. De bedrijfscultuur verandert, de medewerkers groeien, de positionering verbetert en de High Performance Organisatie komt in zicht.

Het boek is te bestellen op: https://tinyurl.com/y64m9xsx

Info: www.hpodiagnose.nl

Afbeelding
advertentie
advertentie