MTM vaart wel met drie kapiteins aan boord

28 november 2007 om 00:00 Nieuws

Veel jonge mensen dromen ervan om direct na de studie een eigen bedrijf te beginnen. Marco Amersfoort, Tim den Uil en Martijn Kant durfden het aan die droom te realiseren. Sterker nog, Marco en Martijn hebben hun studie niet eens helemaal af. Tim nam wel al wat werkervaring mee en een handig netwerk via zijn vorige werkgever restaurant Kampanje. ,, Drie totaal verschillende partijen op allerlei vlakken’’, weet Tim. ,,Maar dat gaat perfect samen. Ze zeggen wel eens ‘meerdere kapiteins op één schip gaat niet’, maar bij ons is er juist een prima evenwicht.’’

H’VELD-G’DAM - Al kozen ze een gevaarlijke dag om hun eigen bedrijf te openen - vrijdag de dertiende - de drie jonge Hardinxveldse ondernemers van MTM hebben niet te klagen over het eerste levensjaar. Het trio begon in oktober 2006 met hun avontuur op de groeiende markt van communicatie, intermediatie en design. Marco, Tim en Martijn (MTM) blikken tevreden terug, maar kijken met nog meer enthousiasme naar de toekomst. ,,Nog meer opdrachten is simpelweg het doel.’’

Door Caroline Voorbergen

Om die balans niet te verstoren hebben ze de taken goed verdeeld, al zijn in de loop van het eerste jaar de dingen anders gegaan dan gepland. MTM biedt hoofdzakelijk drie diensten aan: communicatie, intermediatie en design. ,,Maar de nadruk ligt momenteel op design, met name het maken van websites’’, vertelt Marco, die een deel van deze taak op zich neemt. Hij zit op de Hogeschool Utrecht en studeert Digitale Communicatie. ,,We hebben mooie sites mogen opleveren voor klanten uit de regio als bijvoorbeeld www.cestbonmode.nl, www.prinsreclame.nl, www.vanderbrugge-snoek.nl, www.marijkeromer.nl, www.stout-pijpleidingen.nl, www.locktransport.nl.’’

Martijn is eveneens, ondanks een andere opleiding, samen met Marco, verantwoordelijk voor het onderdeel design. ,,Ik heb ook een technische informaticaopleiding gedaan en weet daardoor meer van programmeren. Maar ik pak ook stukje design mee en animatie van websites.’’

Tim is de man van de verkoop, van het netwerken. Bij hem ligt straks de eindverantwoording de pijlers communicatie en intermediatie verder uit te bouwen. ,,Er moeten meer activiteiten bijkomen, maar de markt lijkt nog niet helemaal overtuigd van telemarketing en bedrijfsbemiddeling. Daar gaan we in het volgend bedrijfsjaar aan werken. We willen eigenlijk op alle vlakken meer opdrachten en dat moet kunnen. We hebben een mooi product. Een onderscheidend product, durf ik wel te zeggen. Binnenkort hebben we er bovendien iets nieuws bij: weblease. In plaats van kopen, waarbij je toch een behoorlijk bedrag in één keer kwijt bent, kun je bij ons straks een site leasen, voor een vast bedrag per maand, vanaf 49,95 euro per maand. Dat kan heel interessant zijn voor de kleine ondernemer’’, legt Tim uit. Zie voor meer informatie www.mtm-weblease.nl.

Visie

De drie ondernemers zijn trots op het geleverde werk het afgelopen jaar. ,,Wij maken websites met een visie. Zeker geen standaard format waar we steeds andere fotootjes in plakken’’, benadrukt Marco. ,,Iedereen kan tegenwoordig iets in elkaar zetten, maar is zo’n site ook functioneel? Kun je alles vinden? Die van ons zijn duidelijk en overzichtelijk. De bezoeker moet er makkelijk doorheen kunnen wandelen.’’ Martijn vult aan: ,,En er dan toch iets moois en onderscheidends van maken. We verzinnen steeds iets nieuws en zodat onze websites altijd origineel zijn.’’

MTM-Cid, Damstraat 2, 0184-674050, www.mtm-cid.nl.

advertentie
advertentie