‘Bedrukte artikelen zijn leukst’

6 februari 2008 om 00:00 Nieuws

De grote reis (drie maanden) voerde hen onder meer naar het Amazonegebied en het Andesgebergte met gletsjers. Ze sliepen bij indianen en maakten kennis met enorme spinnen in de douche, bizar grote kakkerlakken en voeren zo dicht langs walvissen dat ze ze bijna konden aanraken.

Kortpack: van afzetlint tot enveloppen H’VELD-G’DAM – Koos en Elza Kortland hadden twee grote wensen: een grote reis maken en het starten van een eigen zaak. Beiden is gelukt.

Door Wil Sommeijer

En ondertussen mailden ze in internetcafés naar Dubbele:punt Design in Gorinchem, het bedrijf waarmee Kortland een fraaie website voor zijn bedrijf ontwierp. Dat is het centrale communicatiemiddel voor Kortpack geworden. Het bedrijf richt zich op de zogenaamde business to business markt, met name op de industriële verpakkingen. ,,Ik was al met het bedrijf begonnen voordat we onze reis gingen maken,”vertelt Kortland. ,,Maar vorig jaar juni zijn we echt begonnen.”

Kortpack is een groothandel in verpakkingsmaterialen die zowel bedrukt als onbedrukt geleverd kunnen worden. Het gaat om verpakkingsmaterialen zoals stretchfolie, wikkelfolie-dispensers, omsnoeringsmaterialen, plakband, luchtkussenfolie, enveloppen, schuimfolie, labels, etiketten en bedrukte tape. Op de website is het volledige pakket te zien én te bestellen.

Kortland heeft zijn verkoopkantoor aan huis. Enkele troeven uit het assortiment zijn de luchtkussen enveloppen en het bedrukte afzetlint. Kortland: ,,De bedrukte artikelen zijn voor mij het leukst. Je overlegt en bedenkt samen met het bedrijf en de drukker het ontwerp. Dat werk prima en ik heb er leuke resultaten en bekendheid mee bereikt. Zo heb ik nu al aanvragen om bedrukt afzetlint voor het komende Europese Kampioenschap voetbal. Binnen wat mogelijk is volgens de drukker, ontwerpen we wat de klant wil.”

Kortland bezoekt bedrijven en geeft adviezen over verpakkingsmaterialen. ,,Dat zie ik als een toegevoegde waarde, zoals het overstappen van dikke naar dunne folie die dezelfde sterkte heeft. Ik inventariseer de behoefte en demonstreer het. Dat kan niet voor de goedkoopste prijs, maar heeft voor de lange termijn wel een gunstig financieel effect. Dat wordt door de klanten wel gewaardeerd heb ik gemerkt.”

Als jonge ondernemer richt Kortland zich op de toekomst. Zo wil hij zich graag op een bedrijventerrein vestigen en hij heeft een bestelbus gekocht. Ook wil hij voor het populaire afzetlint een website voor de Duitse markt maken.

u Kortpack; tel. 0184- 614256; fax. 0184 - 614881; e-mail info@kortpack.nl; website: www.kortpack.nl.

advertentie
advertentie