Problemen met het CAK

31 mei 2010 om 00:00 Nieuws

Meneer en mevrouw de Jong zijn beide mensen van rond de 80 jaar. Na een knie-operatie is mevrouw 2 maanden opgenomen geweest in een verpleeghuis om te revalideren. Ze is inmiddels 3 maanden thuis, maar ze krijgt nog steeds rekeningen van het CAK voor het verblijf in het verpleeghuis. Ze vraagt zich af of al die rekeningen wel kloppen. Ze heeft al gebeld naar het CAK, maar begrijpt niet goed wat ze daar aan haar vertellen.

Omdat ze er niet meer uitkomt, neemt ze contact op met Zorgbelang. De medewerker Informatie en Klachtopvang vraagt of mevrouw kopieën van de facturen aan haar toe kan sturen. Dan kan ze natrekken of de facturen kloppen.

Daar de facturen tegenstrijdige informatie bevatten en de periodes niet kloppen adviseert de medewerker om hierover een klacht in te dienen bij het CAK. Op verzoek van mevrouw de Jong helpt ze haar met deze klachtbrief.

Het CAK zoekt naar aanleiding van deze brief uit wat er aan de hand is. Uiteindelijk blijkt dat er in de informatie tussen verpleeghuis en CAK iets fout is gegaan. Dit kan gelukkig gecorrigeerd worden. En mevrouw de Jong is van de vervelende rekeningen van het CAK af.

Vragen en klachten over gezondheidszorg

Met vragen over de gezondheidszorg kunt u terecht bij Zorgbelang Zuid-Holland. Medewerkers van de afdeling Informatie en Klachtopvang staan u te woord over patiëntenrechten en klachtenprocedures. Iedere maand staat hier een voorbeeld van een vraag of klacht over de zorg. Heeft u ook een vraag of klacht, dan kunt u op werkdagen bellen naar 088 929 40 30. E-mail: ikg-zuid@zorgbelang-zuidholland.nl. Website: www.zorgbelang-zuidholland.nl.

advertentie
advertentie