Jan van Dis Optiek in actie tegen vermoeide ogen door digitale prikkels

11 augustus 2010 om 00:00 Nieuws

H'VELD-G'DAM - Ogen moeten tegenwoordig continu een groot aantal (digitale) prikkels verwerken, bijvoorbeeld door het kijken naar televisie, computerbeeldschermen, mobiele telefoons en navigatiesystemen. Het is zelfs zo dat tachtig procent van de informatie via de ogen binnenkomt. Dit kan leiden tot vermoeide ogen oftewel visuele vermoeidheid. Maar liefst zestig procent van de 20- tot 45-jarigen heeft regelmatig last van dit ongemak. Ook kinderen, die zowel op school als in hun vrije tijd vaak met digitale informatiedragers werken, hebben vaak last van vermoeide ogen. Veel voorkomende klachten zijn jeukende, branderige en droge ogen, hoofdpijn en concentratieproblemen.

Jan van Dis Optiek in Hardinxveld-Giessendam probeert haar klanten bewust te maken van de gevolgen van visuele vermoeidheid. Ook al raken vermoeide ogen in principe niet beschadigd, overbelasting kan wel degelijk negatieve gevolgen hebben voor het dagelijks functioneren. Het juiste brillenglas vermindert de klachten van vermoeide ogen sterk en verbetert het comfort van kijken. Daarom houdt Jan van Dis Optiek van 16 augustus tot en met 30 september in samenwerking met Essilor een speciale actie. Met de slogan ‘als uw ogen alleen dit zouden zien…’ wordt duidelijk hoe zeer onze drukke leefwereld verschilt van de rustige natuur waar dieren naar kijken. Klanten die tijdens de actie bij Jan van Dis Optiek een van de geselecteerde kijkoplossingen voor volwassenen of kinderen aanschaffen, krijgen een toepasselijk cadeau: twee entreekaarten voor Ouwehands Dierenpark in Rhenen.

Jan van Dis Optiek, Den Bogerd 10, Hardinxveld-Giessendam. Telefoonnummer 0184-612383. E-mail: info@janvandis.nl.

advertentie
advertentie