Verkoophoeken springen als paddenstoelen uit de grond

25 mei 2014 om 00:00 Lokaal nieuws

H'VELD-G'DAM - De ontwikkeling die internet heet gaat snel. Op het gebied van online shoppen is er in de afgelopen tien jaar ongelooflijk veel vooruitgang geboekt. Om te verkopen is niet langer een kraam, een stand of een winkelpand nodig. Zelfs de ouderwetse rommelmarkten hebben inmiddels een digitale versie, denk aan de verkoophoeken op Facebook. Uit diezelfde hoge hoed tovert Hardinxveldse Ina Maas nu de pagina 'de Kleine Ondernemer/ZZP'er'.

Door Annika Both

Maas heeft al meerdere pagina's onder haar hoede: Ruilen of Weggeven, Vraag en Aanbod, Te Koop, en groepen voor kleding, speelgoed, boeken en dierenartikelen. Ze vertelt waarom ze specifiek deze pagina aan haar beheer heeft toegevoegd. ,,Ik kreeg veel verzoeken over het plaatsen van reclame, op een van de zeven groepen. Dat was eigenlijk niet mijn bedoeling toen ik dit initiatief nam. Daarom heb ik besloten een aparte groep aan te maken voor De Kleine Ondernemer/ZZP'er.'' De Hardinxveldse legt uit hoe ze de doelgroep wil steunen door middel van deze pagina. ,,De zelfstandig ondernemer heeft het heel zwaar in deze tijd. Via de andere groepen kan ik regelmatig reclame voor ze maken. Je bereikt door een advertentie op Facebook in één keer veel mensen. Inmiddels zijn er binnen de groepen van '0184 Hardinxveld en omgeving' zeven groepen met een aantal van ongeveer 5.600 leden.''

Anita Rademaker van Workshops 4 Kids (verzorgt creatieve workshops voor kinderen in de basisschoolleeftijd op locatie of in haar atelier de Krea Keet in Molenaarsgraaf) is razend enthousiast over het initiatief van Maas. ,,Social media is dè manier om mensen te bereiken, dus toen ik via Facebook zag dat Ina deze groep aangemaakt had, was het voor mij een logische stap om bij de groep aan te sluiten. Ik ben zelf ook actief op Facebook, zowel zakelijk met mijn Facebookpagina Workshops 4 Kids als privé. Mijn doel van deze groep is om meer naamsbekendheid in deze regio te krijgen, wat hopelijk resulteert in meer bedrijvigheid.'' Ook Anja de Ruiter van Stichting Kledingbank Hardinxveld is op de groep te vinden. ,,Wat wij graag willen, en dat is meteen ook de reden van ons lidmaatschap, is dat mensen niet bang hoeven te zijn om naar een kledingbank te gaan. Het is niets om je voor te schamen. We hopen op deze manier de drempel te verlagen.'' Esther Hettema, Inge Schipper en Sannie Burmester van Te Gek!: ,,Veel inwoners weten niet half wat voor leuke bedrijfjes er in hun eigen omgeving zijn. Door middel van deze groep hopen we ook onze eigen inwoners enthousiast te maken voor de Te Gekke Krijtjes. We willen in de toekomst ook zeker met leuke acties komen.''

De nieuwe pagina is niet alleen voor Hardinxvelders, maar ook voor bewoners van dorpen binnen een straal van die 15 kilometer rondom deze gemeente. Enige voorwaarde is een inschrijving bij Kamer van Koophandel. Van de ruim 150 leden is het merendeel ondernemer, de rest zijn belangstellenden die graag van aanbiedingen willen profiteren.

advertentie
advertentie