Afbeelding
Copyright (c) 2021 Gorodenkoff/Shutterstock.

Ondernemers uit Hardinxveld-Giessendam kiezen steeds meer voor online marketing

27 april 2022 om 00:00 Partnercontent

In de afgelopen jaren hebben veel ondernemers in Hardinxveld-Giessendam de focus verlegd van offline marketing naar online marketing. Overigens kiezen de meeste bedrijven ook anno 2022 nog voor een combinatie van allebei; volledig inzetten op online marketing wordt nog niet gedaan. Offline- en online marketing combineren is een goede manieren om zowel de lokale doelgroep aan te spreken, als ook de potentiële klanten buiten Hardinxveld-Giessendam. De meeste ondernemers die inzetten op online marketing doen dit niet zelf, maar vertrouwen op een partij als HV Media internet marketing. Niet voor niets, want online marketing kent tal van verschillende vormen, waarvan ieder uit verschillende elementen bestaat.

SEO helpt ondernemers hogere posities te behalen

Populair is zoekmachine optimalisatie, wat vaak afgekort wordt tot SEO. SEO staat voor search engine optimization. Het voornaamste doel van SEO is het behalen van hogere posities in de zoekmachine. Zoals reeds werd aangehaald bestaan de verschillende vormen van online marketing, waaronder SEO, uit diverse componenten. Het is om deze reden dat veel bedrijven in Hardinxveld-Giessendam kiezen voor een SEO bureau. Een SEO bureau voert een zoekwoordenonderzoek uit, beoordeelt welke zoekwoorden interessant zijn voor de ondernemer en helpt deze een waardevol linkprofiel op te bouwen.

Verschillende elementen van zoekmachine optimalisatie 

Het zoekwoordenonderzoek ligt vaak aan de basis van alles wat met SEO te maken heeft. Dit onderzoek geeft de ondernemer antwoord op de vraag welke zoekwoorden potentiële klanten gebruiken om hun bedrijf te vinden. Belangrijk bij zo’n zoekwoordenonderzoek is onder meer te kijken naar het zoekvolume en de moeilijkheidsgraad van een zoekwoord. Logischerwijs zoek je naar zoekwoorden met een hoog zoekvolume en een zo laag mogelijke moeilijkheidsgraad; het laaghangende fruit. Het zoekwoordenonderzoek wordt ook gebruikt voor het vaststellen van de anchors, op basis waarvan het linkprofiel verbeterd kan worden.

Linkprofiel van een website verbeteren

Een linkprofiel is feitelijk een netwerk van zogenaamde backlinks, welke verwijzen naar de website van een ondernemer uit Hardinxveld-Giessendam. Bij het toevoegen van domeinnamen aan het linkprofiel van een website is het belangrijk te kijken naar de autoriteit van zo’n domeinnaam en bijvoorbeeld de relevantie hiervan. Zonder relevantie zal een website weinig toevoegen; het kan de website van de ondernemer zelfs schaden.

Technische optimalisatie van een website. 

Een derde element van SEO is een technische optimalisatie van de website. Concreet betekent dit dat een SEO specialist naar kansen zoekt om de website te versnellen. Dit is mogelijk door bijvoorbeeld het formaat van afbeeldingen te verkleinen. Een andere optie is het terugdringen van het aantal plug-ins en extensies wat gebruikt wordt. Zeker bij een systeem als Wordpress, op basis waarvan een groot aantal websites gebouwd is, kan het verleidelijk zijn om voor het gebruik hiervan te kiezen. 

advertentie
advertentie