,,Make-up is zoveel meer dan alleen ‘decoreren’. Het geeft zelfvertrouwen en het kan iemand echt veranderen in positieve zin."
,,Make-up is zoveel meer dan alleen ‘decoreren’. Het geeft zelfvertrouwen en het kan iemand echt veranderen in positieve zin." BeautyWeb

Charlotte Tilbury, de vrouw achter de make-up: ‘Het is zoveel meer dan alleen decoreren’

26 oktober 2020 om 15:00 Beauty & Lifestyle

H’VELD-G’DAM Charlotte Tilbury is al ruim 28 jaar een icoon op het gebied van make-up. Ze creëerde looks voor bijna iedere celebrity en menig make-up artist ziet haar als grote inspiratie. Charlotte staat bekend om de ‘flawless skin’ en weet van iedere vrouw de beste versie van zichzelf te maken.

Haar eigen productlijn is al een tijdje verkrijgbaar bij De Bijenkorf verkrijgbaar en wij staan regelmatig met onze creditcard te zwaaien bij de counter voor de nieuwe collecties. Beautyweb kreeg de kans om Charlotte het hemd van het lijf te vragen. En dat deden we met liefde.

Dit artikel is een samenwerking met onze mediapartner Beautyweb. Meer van dit soort artikelen zijn te lezen op onze website in de rubriek Mijn Leven/Beauty & Lifestyle.

Wat betekent make-up voor jou?

,,Make-up betekent alles voor me sinds ik op mijn dertiende voor de eerste keer mascara droeg. Het is zoveel meer dan alleen ‘decoreren’. Het geeft zelfvertrouwen en het kan iemand echt veranderen in positieve zin. Of het nu om mooie huidverzorging gaat of de power van make-up. Ik geloof in de psychologie van make-up - als je er goed uitziet, dan straal je dit uit en geeft je net even die extra energie boost. Dit positieve gevoel krijg je dan ook terug van de mensen om je heen.”

Kun je jezelf in drie woorden omschrijven?

,,Make-up artist, ondernemer en moeder.”

Waarom ben je je eigen productlijn begonnen?

,,Sinds ik de de kracht van make-up ontdekte, wilde ik werken als make-up artist en in de toekomst een beautybedrijf beginnen zodat ik deze kennis kon delen met de rest van de wereld. Toen ik 28 jaar als make-up artist had gewerkt, zag ik een gat in de markt voor make-up die voor iedereen toegankelijk is. In plaats van producten met een ingewikkelde gebruiksaanwijzing, probeer ik het makkelijk te maken. Een overzichtelijk assortiment, makkelijk in gebruik en vooral makkelijk te begrijpen. Het is mijn passie om producten te ontwerpen waar de wereld echt iets aan heeft. Ik ben een innovator, geen imitator. Ik werk met de beste laboratoria in de wereld om de beste formules en innovaties in huidverzorging en make-up te creëren. Als het niet goed genoeg is in mijn ogen, breng ik het niet op de markt.”

Welk product zou iedereen moeten hebben?

,,Dat is een moeilijke vraag. Als ik toch iets moet zeggen is het mijn eerste product, de Magic Cream. Ik zal nooit een make-up beginnen zonder de Magic Cream aan te brengen, omdat dit de beste basis is. Het geeft de huid direct een flinke boost. Het zorgt voor intense vochtigheid en een stralende huid.”

(De tekst gaat onder de foto’s verder)


Voorfoto zonder mascara. - Charlotte Tilbury


Nafoto met Pillow Talk Push Up! Lashes Mascara. - Charlotte Tilbury

Hoe belangrijk is social media in je werk?

,,De grootste verandering in de beauty-industrie de afgelopen jaren is toch wel de groei van social media geweest. En dat terwijl de beauty-industrie een vooruitstrevende branche is. Iedere dag zijn er nieuwe innovaties. Ons merk is altijd al gericht geweest op de digitale wereld. Ik was een van de eersten die een speciaal kanaal op YouTube lanceerde om mijn deskundige tips, trucs en schoonheidsgeheimen te delen met volledige tutorials - mijn kenmerkende Feline Flick-tutorial is meer dan 5 miljoen keer bekeken! Digitale en sociale mediaplatforms hebben me vanaf het begin geholpen om contact te maken met mijn klanten en mijn producten op de meest innovatieve manieren te lanceren. Mijn Instagram heeft ook meer dan 3,6 miljoen volgers. Ik hou van social media en heb er zoveel plezier mee, ik zie YouTube als mijn dagelijkse dagboek, mijn tv-show en Instagram als mijn eigen glossy, mijn billboard voor mijn producten en TikTok als echte trendsetter.”

Hoe combineerde je je drukke werkzaamheden met het moederschap?

,,Ik had de geweldige luxe om veel tijd te spenderen met mijn man George en twee geweldige zoontjes Flynn en Valentine. Moeder worden was absoluut mijn grootste prestatie en de grootste droom die uitkwam. Het combineren van werk en moederschap is af en toe lastig en mijn dagelijkse schema kan hectisch zijn, maar ik voel me ongelofelijk gelukkig dat ik elke dag mijn droom kan waarmaken. Soms kan het een strijd zijn om alles in goede banen te leiden en moet alles op alles zetten en vooral discipline hebben, maar tegelijkertijd is het ongelooflijk lonend. Ik haat het ook om nee te zeggen omdat ik het gewoon allemaal wil doen!”

(De tekst gaat onder de foto verder)


Pillow Talk Push Up! Lashes Mascara. - Charlotte Tilbury

Is er na al die jaren nog iets wat op je verlanglijstje staat?

,,Ik zou ontzettend graag de make-up willen doen van de koningin van Engeland. Ze is zo’n baken van hoop en kracht en dient als een eindeloze bron van inspiratie voor mij - ik heb zelfs een lipstick naar haar vernoemd ‘The Queen’ - waar ik toestemming van het paleis voor moest krijgen!” 

Wat is het laatste iconische product dat je op de markt hebt gebracht?

,,We hebben net Pillow Talk Push Up! Lashes Mascara uitgebracht, een wondermascara die onmiddellijk volume en lengte aan je wimpers geeft voor een 24-uurs lifteffect. Ik ben - sinds mijn eerste mascara-ervaring op mijn 13e - altijd geobsedeerd geweest door wimpers, hoe ze bewegen, hoe ze groeien. Deze mascara is ontwikkeld met een innovatieve, elastische en gebruiksvriendelijke borstel voor de wimpers van je dromen! Het laat je ogen er groter, helderder en wakkerder uitzien. Deze mascara geeft een intensiteit aan het oog waardoor elke oogkleur eruit springt. De superzwarte tint verdikt het uiterlijk van de wimperwortels en creëert een dubbel wimperlijneffect. Het lijkt dus net of je al eyeliner draagt! Ja, ik ben erg trots op dit nieuwe product.” 

Wat is Beautyweb?
‘Beauty’ is natuurlijk een zeer breed begrip, reden waarom BeautyWeb is onderverdeeld in een zevental hoofdgroepen: Nagels, Make-up, Huid, Voeten, Haar, Gezondheid en Voeding. Binnen elke hoofdgroep komen de meest uiteenlopende onderwerpen aan de orde waar de belangstellende bezoeker onmiddellijk zijn of haar voordeel mee kan doen. Dit gaat van behandelmethoden en nieuwe producten via praktische tips en adviezen naar opvallende nieuwtjes uit binnen- en buitenland, een agenda van beurzen en evenementen op beautygebied en een forum, waar men met alle vragen en problemen op het gebied van schoonheid en uiterlijke verzorging terecht kan.

Wie belangstelling heeft voor alles wat te maken heeft met uiterlijke verzorging vindt een schat aan direct bruikbare informatie op de site www.beautyweb.nl.

advertentie
advertentie