
Aantal vrouwen in gemeenteraad Hardinxveld-Giessendam terug naar één
26 juni 2026 om 17:12 PolitiekHARDINXVELD-GIESSENDAM Het aantal vrouwen in de gemeenteraad in Hardinxveld-Giessendam is weer terug op het oude niveau van één vrouw. Bij de gemeenteraadsverkiezingen van 18 maart werden drie vrouwen gekozen; Colinda van Rees, Nikita Ardon en Aafke Ouwerkerk. Straks is alleen Colinda van Rees nog over.
Nu Nikita Ardon wethouder is geworden, wordt zij in de gemeenteraad vervangen door Armando Mares Altorf. Hij wordt donderdag 2 juli geinstalleerd als raadslid voor de T@B. Eerder werd raadslid Aafke Ouwerkerk wegens ziekteverlof vervangen door Arne Post. Bij ziekteverlof gaat het om vervanging voor zestien weken.
















