Afbeelding
Foto shutterstock

Hoe kan je jouw webshop pakketten het beste versturen?

29 maart 2022 om 07:46 Partnercontent

Heb je een eigen webshop maar ben je nog steeds op zoek naar goede manieren om pakketjes te versturen naar klanten? Het is niet altijd gemakkelijk om de beste oplossing te vinden, zeker als je beseft dat er tegenwoordig zoveel verschillende mogelijkheden zijn.

Toch bestaan er enkele doelgerichte, efficiënte manieren om dit hele proces een stuk gemakkelijker te maken, zonder dat je daarvoor diep in je portemonnee hoeft te duiken of een gewaagde zet moet doen.

Hieronder vind je alvast enkele van de beste tips om jouw pakketjes zo efficiënt en goed mogelijk te versturen!

4 goede manieren om pakketten succesvol te versturen naar klanten

Steeds meer webshops beseffen het belang van een vlotte, efficiënte verzending van producten naar klanten. Tijdig leveren zorgt er niet enkel voor dat kopers of klanten tevreden zijn, het neemt ook heel wat stress weg bij jou als ondernemer.

Pak je de verzending van je pakketten zo aan, dan wordt het zeker een succes:

1. Gebruik verscheidene vervoerders voor je pakketten

Meer is soms wel beter, zeker als het gaat om het aantal vervoerders dat je gebruikt om pakketten te verzenden naar klanten! Door een beroep te doen op meerdere vervoerders of koeriersdiensten heb je niet enkel een groter bereik. Je kan ook beter inschatten welke service de beste is voor jouw situatie, budget en doelgroep.

Op die manier krijg je ervaring als webshophouder en kan je na verloop van tijd beter inschatten of je bepaalde vervoerders moet blijven behouden, of toch maar beter achterwege laat. Probeer dus verschillende services uit en voor je het weet vind je de beste optie voor jouw bedrijf!

2. Schakel een online verzendplatform in

Daarbij is het ook geen slecht idee om een online verzendplatform in te schakelen voor de logistiek van je bedrijf, zoals KeenDelivery. Goedkoop pakketten versturen is nog gemakkelijker als je dit doet, aangezien er vaak heel weinig extra kosten bij komen kijken.

Toch kan je rekenen op een uitstekende service die je klanten tevreden houdt én jou als webshophouder de kans geeft om te groeien. Enkel voordelen dus, als je een verzendplatform inschakelt!

3. Geef je klanten verschillende verzendopties

Nog een goede manier om ervoor te zorgen dat je klanten tevreden zijn met hun bestelling? Geef ze zelf de controle over de manier waarop hun pakketten verzonden worden.

Niet alleen creëer je op die manier een aangenamere winkelervaring voor je bezoekers. Ook geef je hen een gevoel van vrijheid en controle, waardoor ze sneller geneigd zullen zijn om je service en product als positief te beoordelen. Een tevreden klant is er één die terugkeert, dus houd daar zeker rekening mee!

4. Maak verzendingen goedkoper

Ten slotte bestaan er natuurlijk manieren om het verzenden van pakketjes goedkoper te maken, zodat je er als webshophouder meer aan overhoudt. Zoals reeds vermeld is het een goed idee om een verzendplatform in te schakelen dat weinig extra kosten aanrekent, maar er zijn nog andere methodes.

Zo kan je bijvoorbeeld zuiniger omspringen met je verpakkingen, of verpakkingen gebruiken die minder kosten. Veel bedrijven maken de fout dat ze voor een heel kleine bestelling toch een grote doos of andere verpakking gebruiken, waardoor ze natuurlijk geld verliezen. Kortom, je kan heel wat kleine aanpassingen maken aan de manier waarop je verzendingen doet, die toch een groot effect hebben op de kostprijs!

advertentie
advertentie