Sterk merknaam maken van het 'Groene Hart'

17 juni 2009 om 00:00 Nieuws

REGIO - Om van het Groene Hart een sterk merk te maken investeren de provincies Zuid-Holland, Noord-Holland en Utrecht jaarlijks 1,2 miljoen euro in de promotie van deze regio. Groene Hart Bureau voor Toerisme en de 'Stichting Groene Hart, kloppend hart' zijn hier inmiddels volop mee aan de slag. Om het merk verder te kunnen ontwikkelen en te versterken wordt nu ook een beroep gedaan op de in het Groene Hart gelegen gemeenten, organisatoren en ondernemers. Het merk ‘Groene Hart’ dient op termijn vergelijkbaar te zijn met het merk de ‘Veluwe’.

,,Het Groene Hart laat zich het best omschrijven als een oase van rust, ruimte en natuur vlakbij de dynamiek van de grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Juist deze tegenstelling maakt dit gebied uniek, maar ook kwetsbaar. Het is dan ook van groot belang om enerzijds de balans te vinden tussen landschappelijke en cultuurhistorische kwaliteit en anderzijds de vitaliteit. Voor deze balans maken de landelijke overheid, de drie genoemde provincies en alle betrokken gemeenten zich sterk", legt Peter Wijnen, woordvoerder Groene Hart, uit.

,,Met de slogan ‘Beleef het dichtbij in het Groene Hart’ kan het Groene Hart uitgroeien tot een sterk gebied. In het gebied komen stad en land samen en is het vanuit toeristisch en recreatief oogpunt goed toeven, waardoor de regionale economie ook in deze tijden van recessie alsnog een nieuwe impuls kan krijgen", vervolgt Wijnen. ,,Vooral voor de Randstedelingen krijgt een verblijf of dagje uit in het Groene Hart een bijzondere betekenis. Voor de 700.000 inwoners van het gebied is het Groene Hart eveneens belangrijk om er te kunnen wonen en werken, maar ook te recreëren. Dit kan echter alleen als elke organisatie en ondernemer in deze regio zich sterk maakt voor het merk en daarmee - met name vanuit economisch oogpunt - kansen schept."

Groene Hart biedt daarom organisaties en ondernemers diverse mogelijkheden het merk ‘Groene Hart’ te versterken, zoals een vermelding op de site www.groenehart.nl van de te organiseren activiteiten en de aan te bieden producten of diensten. Ook kunnen zij gebruikmaken van het logo van het Groene Hart bij eigen activiteiten, zodat gezamenlijk een herkenning van het merk wordt ontwikkeld. Bovendien kunnen eigen berichten gezonden worden naar het Groene Hart Bureau voor Toerisme. Het bureau draagt zorg voor een regelmatige, zo compleet mogelijke berichtgeving over de hele regio op regionaal en landelijk niveau.

Informatie over al deze mogelijkheden is te verkrijgen op www.groenehart.nl, op telefoonnummer 0182-590244 of via een e-mail voor een infoprikkel aan info@groenehart.nl.

advertentie
advertentie