Een vertrouwde zaak met een nieuwe naam
2 maart 2011 om 00:00 OndernemendIn het winkelpand heeft de vertrouwde kleur donkerblauw die werd gecombineerd met verschillende houtaccenten plaatsgemaakt voor helderwit in combinatie met grijs. De zaak biedt plaats aan een fraaie collectie herenkleding voor verschillende leeftijdsgroepen. ,,We hebben een aantal dagen erg hard gewerkt en zijn heel blij met het resultaat van alle inspanningen”, vertelt Gerda.
Door Ria Scholten
De klant treft in de winkel een aantal stijlen aan variërend van zakelijk en trendy tot sportief en stoer. In de vakken en op de tafels hebben overhemden, shirts en sweaters van bekende labels als State of Art en Fellows een plekje gekregen. Opvallend zijn de vele blauwtinten die een bont palet vormen met kleuren als koraalrood, fuchsia, lila, paars en lavendel. ,,De overhemden zijn vaak uitgevoerd in printdessins en voorzien van een hoog boord. De ruit- en streepdessins zijn ook deze zomer niet uit het modebeeld weg te denken”, aldus Gerda. ,,Uni tinten worden nogal eens gecombineerd met printboorden en –manchetten. Overhemden kunnen op koele dagen worden gecombineerd met dunne gebreide katoenen truien of sweaters. Ook hier zien we heel veel blauwtinten.”
,,In onze collectie pantalons nemen bekende merken als MAC, Meyer en Alberto een belangrijke plaats in. Voor mannen die voor het complete plaatje kiezen is een colbert van 7-Square een prima keuze. Afgelopen winter waren de elleboogstukken op de colberts een hot item en die trend wordt voorlopig nog wel even voortgezet. Verder zien we heel veel jeans, maar ook katoenen pantalons in verschillende kleuren. Donkerblauw voert echter de boventoon. Verder verkopen we leuke t-shirts die straks in combinatie met een sportieve bermuda voor het ultieme zomergevoel zorgen.”
,,Graag vraag ik aandacht voor de collectie van ons ‘huismerk’ Basefield voor de man die van een ‘no-nonsense’ look houdt, maar wel prijs stelt op zijn eigen lifestyle”, aldus Gerda. ,,Ter ere van de heropening hebben we op 3, 4 en 5 maart een leuke actie voor onze klanten. Bij besteding van vijftig euro of meer krijgen zij een Man of the World taart cadeau.”
Man of the World is een vereniging van samenwerkende ondernemers in de mannenmode, die gebruik willen en kunnen maken van elkaars kennis en ervaring. De tien deelnemende winkels zijn verspreid over heel Nederland en hebben ieder hun eigen identiteit. Zie ook de website: www.manoftheworld.nl.