
Kunstwerk bij scheepswerf Neptune in Hardinxveld-Giessendam weer te zien vanaf Rivierdijk
26 oktober 2024 om 09:28 OverigHARDINXVELD-GIESSENDAM Conny de Boon-Petersen is blij dat het kunstwerk van reparatiewerf Neptune uit 1959 weer te zien is vanaf de dijk. Begin dit jaar ontdekte ze tijdens een wandeling dat het kunstwerk was verdwenen. Ze liep naar het kantoor en deed navraag, maar daar wisten ze niet waar het was gebleven.
Een week geleden wandelde ze opnieuw over de Rivierdijk en zag ze dat het kunstwerk een plek heeft gekregen op het stenen gebouwtje bij de ingang van de scheepswerf. Ze is vooral blij dat het kunstwerk is teruggeplaatst, ook omdat zo een stukje van de maritieme geschiedenis bewaard is gebleven. Het werk werd destijds door het personeel van de werf aangeboden aan de directie.


















