Chrissy Beukers-Beckerman (Medewerker Verkoopafhandeling) en Marjorie Roverts (Teamleider Verkoopklaar) van de AH in het winkelcentrum.
Chrissy Beukers-Beckerman (Medewerker Verkoopafhandeling) en Marjorie Roverts (Teamleider Verkoopklaar) van de AH in het winkelcentrum. Mandy van Diën

Winkelcentrum Giessenpoort viert 10-jarig bestaan

10 september 2020 om 08:54 Zakelijk

H’VELD-G’DAM Winkelcentrum Giessenpoort is alweer een decennium lang in gebruik. Deze week is het 10 jaar geleden dat de Albert Heijn, Bakkerij Soeteman, Slagerij Jaap van Prooijen en Bloemisterij “Flower Power” hun intrek namen in hun nieuwe bedrijfspanden aan de Talmastraat te Hardinxveld. Een verandering van locatie waar ze vandaag de dag allemaal erg blij mee zijn.

door Mandy van Diën

De plannen voor winkelcentrum Giessenpoort lagen al jaren op de plank voordat het gedroomde pand daadwerkelijk werd gebouwd en opgeleverd. Compact, overdekt en voorzien van een groot aantal parkeerplaatsen moest het concept een totaal aanbod leveren voor hen die de weekboodschappen deed. En dat is gelukt. De gevestigde winkeliers zijn allen blij met de locatie en met het feit dat zij deze delen. Wie even naar de bakker gaat voor brood kan gelijk doorlopen naar de slager voor beleg en kan bij de supermarkt terecht voor de overige boodschappen. ,,Een soort samenwerking” zo omschrijft bakker Piet Soeteman de band tussen hem en de andere bedrijven. ,,Met Koningsdag stond er een enorme rij mensen bij onze winkel om oranje tompoezen te halen. De rij was zo lang, dat de medewerkers van de Albert Heijn uiteindelijk geholpen hebben om alles in goede banen te leiden”.

Je maakt het met elkaar gezellig

De bakkerij van Soeteman is al generaties in de familie en gaat al zeker 150 jaar over van vader op zoon. De zoon van Soeteman en zijn vrouw Wilma, Wim is nu 2,5 jaar mede-eigenaar van het bedrijf. Hij ziet de verhuizing van 10 jaar geleden dan ook als een goede zet. De schitterende locatie zorgt voor voldoende aanloop en het samenzijn omschrijft hij als een versterking over en weer ,,Je maakt het met elkaar gezellig”. Ook de slagerij van Jaap van Prooijen is een echt familiebedrijf. Zo’n 31 jaar geleden startte hij met het ondernemen in het slagersvak. Destijds twijfelde hij wel een beetje over het betrekken van zijn nieuwe pand. ,,De uitvoering van de bouwplannen lieten zo lang op zich wachten, dat het wel spannend was om daadwerkelijk over te gaan. Hoe lang ga ik dit vak nog uitoefenen als we er eindelijk in kunnen?”. Inmiddels is die twijfel helemaal verdwenen, zeker nu zijn zoon heeft aangegeven het bijltje over te willen nemen van zijn vader. Ook hij prijst de locatie en de band met de andere winkeliers en vaste klanten.

CORONA COVID-19 heeft wel het een en ander gevraagd van zowel de winkeliers als hun klanten. De interactie is minder en de doorstroom moet sneller om te zorgen dat er niet te veel mensen tegelijk in de winkel staan of buiten de winkel moeten wachten. Zo heeft van Prooijen geïnvesteerd in een nieuwe verpakkingsmachine. Veel vlees ligt voorgesneden en is verpakt in materiaal dat zorgt dat de voedingsmiddelen langer houdbaar zijn. Natuurlijk is het ook nog steeds mogelijk om het vers te laten snijden. De medewerkers van de Albert Heijn hopen ook snel weer meer contact te kunnen leggen met het winkelend publiek. Zij missen het vooral om proeverijen aan te kunnen bieden aan hun klanten en net dat beetje extra, persoonlijke service te kunnen verlenen. De supermarkt heeft een enorm drukke tijd achter de rug waarbij alle medewerkers, jong en oud, zich enorm hard hebben ingezet. Met soms wel 400 transacties per uur, wordt ook daar gewerkt aan veranderingen. Nog voor de zomer van 2021 staat er een verbouwing gepland waarbij onder andere ook zelfscankassa’s geplaatst zullen worden. Zo worden lange rijen bij de kassa voorkomen en kan de 1,5 meter beter worden gewaarborgd. De ondernemers prijzen allemaal het begrip en aanpassingsvermogen van de klanten in deze moeilijke tijd. Toch hopen ze allemaal snel weer de mogelijkheid te hebben voor dat waardevolle praatje in de winkel.

FEESTWEEK Een jubileum laat men niet zomaar aan zich voorbijgaan. Bakkerij Soeteman komt gedurende de maand september met mooie aanbiedingen. De Albert Heijn start de week feestelijk in letterlijk een nieuw jasje. Vanaf maandag wordt de nieuwe bedrijfskleding gepresenteerd. Een van de lievelingsproducten van de Hardinxveldse bevolking blijkt toch wel taart. Dat het goed verkoopt, is geen geheim maar wie is nu de beste thuisbakker? Aanstaande vrijdag 11 september kan iedereen zijn of haar meesterbaksel, tussen 08.00 uur – 13.00 uur, inleveren bij de Albert Heijn tijdens “Heel Hardinxveld Bakt”. Zaterdag zal bekend worden wie er met de felbegeerde titel aan de haal gaat.

De bewoners van de Giessenpoort hebben natuurlijk de lusten maar soms ook de lasten van het winkelcentrum onder hun woningen. Echter zijn ze ontzettend meegaand en de winkels willen deze mensen dan ook extra in het zonnetje zetten. Zij maken deze week dagelijks kans op een luxe lunch verzorgd door de winkeliers van de Giessenpoort.

De eerste 10 jaar van winkelcentrum de Giessenpoort zijn succesvol verlopen. Met de opvolgers die al klaar staan, zal het de klant ook komende decennia aan niets ontbreken. Met de kennis die wordt overgedragen, wordt ook kwaliteit gewaarborgd. De winkels zijn ingericht op de toekomst. Laagdrempelig, goed toegankelijk, modern en gastvrij.

Afbeelding
In de vitrine bij bakker Soeteman zijn diverse taarten en gebakjes te vinden.
Afbeelding
Slagerij Jaap van Prooijen is ook een echt familiebedrijf.
advertentie
advertentie