College beantwoordt SGP-vragen over geluidsoverlast feesttent

17 juni 2011 om 00:00 Nieuws

H'VELD-G'DAM - Burgemeester Maria Wiebosch-Steeman heeft Stichting Het Vierspan met klem verzocht in de toekomst rekening te houden met christelijke feestdagen. Dit laat zij de SGP-fractie weten in een reactie op vragen over de feesttent aan de Sluisweg.

Volgens de SGP hebben diverse mensen hun ongenoegen uitgesproken over de geluidsoverlast van de feesttent, die eind april in het dorp stond. ,,Hierbij ging het niet alleen om geluidsoverlast vanuit de tent, maar ook om overlast van terugkerende feestgangers", aldus de fractie. Tevens vroeg de partij schriftelijk opheldering aan het college van b & w voor het feit dat één feestavond samenviel met Goede Vrijdag.

In een schriftelijke reactie laat burgemeester Wiebosch-Steeman weten dat 'na overleg met de organisatoren (Stichting Het Vierspan, red.) is besloten de feestavond op Goede Vrijdag later te starten in verband met de kerkdiensten'. ,,De datum voor de feestavond was al lang van tevoren vastgelegd en kennelijk is hierbij geen rekening gehouden met Goede Vrijdag. We rekenen erop dat dit in de toekomst met de inzet van het college in goed overleg met de organisatoren voorkomen kan worden", aldus de SGP-fractie. Zij is blij dat de burgemeester het organisatiecomité 'met klem heeft verzocht in de toekomst rekening te houden met de christelijke feestdagen'.

,,Tevens blijkt uit de antwoorden dat het college zich wil inspannen om de geluidsoverlast beperkt te houden. Het eindtijdstip voor het geluid was voor de vier artiestenavonden bepaald op 1.00 uur, terwijl om 2.00 uur de tent leeg moest zijn. Een maximaal geluidsniveau van 70 db(A) is toegestaan. Onbekend is wat de geluidsnorm betekent voor de praktijk zoals die door inwoners is ervaren tijdens de feestavonden. Een vraag die openblijft is hoeveel klachten formeel bij politie, milieudienst en gemeente zijn ingediend. Op basis hiervan zou besloten kunnen worden om geluidsmetingen te verrichten. We gaan er echter vanuit dat alle partijen inzien dat draagvlak belangrijk is en dat de overlast daarom beperkt dient te blijven", stelt de SGP.

Mail de redactie
Meld een correctie

advertentie
advertentie